«ن وَالقَلَمِ»

«ن وَالقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ» «سوگند به قلم و آنچه می‏نویسند.»، اطلاعاتی در باب علم تعلیم و تربیت در اسلام، ایران و جهان

«ن وَالقَلَمِ»

«ن وَالقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ» «سوگند به قلم و آنچه می‏نویسند.»، اطلاعاتی در باب علم تعلیم و تربیت در اسلام، ایران و جهان

هشت کتاب خواندنی شهید مرتضی مطهری

همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم، اداره کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی پوستر معرفی مجموعه کتاب های این معلم شهید را با عنوان «مرتضی مطهری» منتشر کرد.

 

به گزارش لیزنا، اداره کل امور فرهنگی نهاد همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم، اداره کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عموی پوستر معرفی مجموعه کتاب های این معلم شهید را با عنوان «مرتضی مطهری» منتشر کرده است که علاقه مندان می توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی سراسر کشور این کتاب ها را امانت گرفته و مطالعه کنند.

  

ادامه مطلب ...

چند خاطره کمتر شنیده شده از شهید مطهری

از خواب که پرید، آنقدر ذوق زده بود که همسرش را هم بیدار کرد. پرسید «چی شده؟» گفت «خواب دیدم.» پرسید «خیر باشه. چی خواب دیدی مگه؟» گفت «پیامبر را دیدم. من و آقای خمینی رفته بودیم مکه، داشتیم طواف می کردیم. حضرت رسول را دیدم که دارد به طرف ما می آید...
همشهری جوان: از خواب که پرید، آنقدر ذوق زده بود که همسرش را هم بیدار کرد. پرسید «چی شده؟» گفت «خواب دیدم.» پرسید «خیر باشه. چی خواب دیدی مگه؟» گفت «پیامبر را دیدم. من و آقای خمینی رفته بودیم مکه، داشتیم طواف می کردیم. حضرت رسول را دیدم که دارد به طرف ما می آید. خودم را کشیدم کنار، گفتم یا رسول الله! استادم از اولاد شماست. پیامبر آقا را بوسید، بعد با من روبوسی کرد.
  ادامه مطلب ...

خانه موزه شهید مطهری در یک نگاه

خانه‌موزه‌ی استاد مطهری  با مساحت 455 متر مربع و 300  متر زیر بنا در دوطبقه، از سال 1345 تا سال 1355 میزبان بسیاری ازجلسات فکری و فعالیت‌های انقلابی استاد مطهری بوده و بسیاری از شخصیت‌های مبارز انقلاب اسلامی در آن رفت وآمد داشته‌اند. به گفته‌ی خانواده‌ی استاد، سکونت ایشان در این منزل به سبب نزدیک بودن محل سکونت با حسینیه‌ی ارشاد بوده که استاد نقش به‌سزایی در تأسیس و هدایت محافل آن داشته است . این منزل به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پس از آماده‌سازی و تجهیز به عنوان" خانه‌موزه‌ی استاد مطهری" در اردیبهشت سال 1386 همزمان با بیست و هشتمین سال‌روز شهادت استاد گشایش یافت.

 خانه‌موزه‌ی استاد مطهری هم‌اکنون به عنوان یکی از مراکز مدیریت فرهنگی و هنری منطقه سه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با اهداف زیر فعالیت می‌کند:

1-  شناسایی، گردآوری، سامان‌دهی، معرفی و نگه‌داری از میراث ارزش‌مند شهید استاد مطهری.

2-  فراهم‌آوردن فضا و محیطی مناسب برای مطالعه و پژوهش در زمینه‌ی دین پژوهی.

3- کمک به بالابردن بینش و آگاهی مردم در زمینه‌ی دین پژوهی.

4-  تبیین آرا و اندیشه‌های استاد مطهری در محل موزه و سایر اماکن هم‌شأن؛ با برگزاری نشست‌ها، سمینارها،کارگاه‌های تخصصی و همچنین دیگر ابزارهای آگاهی‌رسانی معاصر.

5-  ایجاد ارتباط، تعامل و امانت‌سپاری با سایر موزه‌ها و مراکز فرهنگی، هنری وآموزشی داخل و خارج کشور.

نشانی: خیابان دولت، نبش کوچه صدرا  تلفن: 22631581

 برای مشاهدۀ منبع این مطلب اینجا کلیک نمایید.

دعایی که شهید مطهری به همسرش پیشنهاد کرد

گفت و گو با همسر شهید مطهری؛
سعه صدر و اخلاق در تدریس به اعتقاد همسر شهید مطهری بارزترین خصوصیات شخصیتی ایشان به عنوان یک معلم بود همچنین استاد حساسیت بسیاری به دفاع از اندیشه‌های اسلام داشت که کتاب نظام حقوق زن در اسلام ماحصل این تلاش‌هاست.
به گزارش سرویس فرهنگی مشرق، عصر یک روز بهاری عازم خیابان دولت می‌شویم تا پای صحبت‌ همسر شخصیتی گرانقدر بنشینیم که امام امت اورا پاره تن خویش نامیدو 12 اردیبهشت ،سالروز شهادتش روز معلم نام گرفت.
 
ادامه مطلب ...

تصاویر استاد مطهری

برخی از تصاویر استاد شهید مطهری



 

ادامه مطلب ...